Follow on Bloglovin

sunnuntai 13. heinäkuuta 2014

Åboriginaaleja ja nekrorealismia

...ja romantiikkaa:) Terveissi vaa Turuust!

Voi kun voi ollakin olo näin hyvä ja levännyt! Ja kaiken kaikkiaan kun työkiireet unohtuivat kaiken nautinnon keskellä, fyysinen olo koheni ja painonikin jopa tippui vaikka söin hyvin, mutta a) kunnon aamupalalla aloittaen ja rauhassa pureskellen/syöden/nauttien, sekä b) säännöllisesti ilman mitään väliherkkuja, joita aina töissä kahvitauoilla tekee mieli. Mutta kerrotaampas nyt siitä LOMASTA eikä painoista. Loma siis tuli kyllä tarpeen ja voin kertoa, että mulla ja H:lla oli hauskinta ikinä! Se kotimaan matkailussa onkin parasta, että ajomatka on lyhyt; ehtii tekemään paljon enemmän kaikkea kuin silloin jos lähtee ulkomaan kaupunkilomalle pikavisiitille ainoastaan viikonlopuksi. Tällä hetkellä mä en ole kykenevä mitenkään ottamaan töistä lomaa, joten en halua lähteä juurikin tuollaisille pikavisiiteille. Toiseksi, mulla ei EDELLEENKÄÄN OLE PASSIA?! Puoli vuotta - elämäni pisin aika ilman kulkulupaa sinne missä on kulttuuria ja ulkomaahupia! Esim. Venäjälle! ARGH. Kun vain kerkeisi joskus poliisiasemalle:D 

Eli, majoituimme Naantalin upeissa maisemmissa hotelli Kultaranta Resortin upeissa puitteissa, ja koko viikonlopun aikana ehditiin siis tuon mieheni kanssa tekemään vaikka MITÄ;)

Aloitetaanko mun lomalookeista?:D Sehän on aina se mielenkiintosin osio varmasti kaikkien mielestä, eikö?!:D
JA LOMA VOI ALKAA:D
 
Eka ilta; Heineken House Naantali ja ihanat maalaismaisemat & paras pizza ikinä!<3
Tuhdin ruokailun jälkeen tietty pikainen lenkki - päädyin mm. turkulaisten kotiinkin kysymään reittineuvoja:D
No, siinä alkutunnelmia, eli perjantai-iltaa. Tai siis asukuvat toki eri päiviltä ja hetkiltä!

Day 2. Kiss my Turku!

Tähän kommenttia sen verran, että kyseinen koru on tehty KALANSUOMUISTA! Vau!

Siinä niitä, lomakuvia. Pitääkö vielä lisätä kommenttia näihin?!:D Itse en voi todeta kuin että ah, Turku ja Turun seutu on vaan niin ihana<3 Mä koko ikäni haaveilin aina muuttavani Turkuun, mutta päädyinkin (vahingossa) sisämaahan Tampereelle:D No onhan Tampere aivan ihana, mutta kun tää länsirannikon tyttö on aina aina ja aina länirannikon tyttö! Ja vaikka kuinka monta kertaa olen käynyt;

1. Turun kasvitieteellisessä puutarhassa
2. Turun linnassa
3. Naantalissa (MUUMIKAUPASSA<3)
4. Rymättylässä, jne. 

niin aina se Turku on vaan niin uskomaton; kaunis & boheemi, vanha ja uusi, täynnä historiaa ja kulttuuria. 

Lauantai päättyi iltauintiin meressä hiekkarannalla. Istuttiin H:n kanssa aivan kahdestaan laiturilla, varpaat vedessä, uikkarit molemmilla vaan päällä, ja katottiin auringonlaskua<3 En vaan (harmi kyllä) ottanut tuolle rantareissulle kameroita mukaan! Oli niin ihanaa, kaunista, ihanaa. Täydellistä.

Day 3. Vielä ehtii!

Eipä siinä... Olen sanaton. Menimme vielä tänään hotellista uloskirjauduttuamme (tietenkin mun omasta vaatimuksesta) venäläisen nykytaiteen näyttelyyn Turun keskustaan. Mä kun olen itse melkein venäläinen, en voinut vastustaa tätä näyttelyä. Ja luulen, että loppujen lopuksi jopa H omassa mielessään piti näyttelystä;) Hihihi! En nyt edes jaksa alkaa selittämään mitä kaikkea upeaa ja vilunväreitä aiheuttavaa näyttely piti sisällään, koska tuskin monelle esim. nekrorealismi sanoo mitään, mutta tällaisena korkeakulttuurihöppänänä tuo suureksi osaksi ahdistava näyttely oli niin koskettava että oi<3

Lopuksi ja viimeisenä ohjelmanumerona oli tietenkin Turun tuomikirkko, joka sai mut jo melkeinpä kyynelehtimään:D So beautiful.

Olen mä aina vihjaillut tuolle miehelleni jos muutettaisiinkin yhdessä Turkuun, mutta vielä se ei ole ihan tuohon vaatimukseen peritamperelaisena kehdannut suostua;P Mutta heipheipheip, klockan är just nu too much, ja mun tarvii huomenna aamulla aloittaa taas arkinen viikkoni koto-Tampereella^^ Katsotaan jos ennätetään museoon myös täällä Suomen historian entisessä teollisuuden kehdossa;) Päästiin jo hyvin makuun niin sanotusti;)!

Makoisia unia ja ihanaa tulevaa viikkoa!:)

Ei kommentteja: