Follow on Bloglovin

tiistai 11. helmikuuta 2014

Lukuja, sarjoja, toistoja.

Olen tällä viikolla aloittanut personal trainerini laatiman kunto-ohjelman salilla. Treeni ja nämä minulle suunnitellut sarjat starttasivat juurikin TÄNÄÄN!:) Olo on energinen, ja kun tulin tänä iltana kotiin, H kysy mitä mä oikein hekottelen kokoajan, kunnes tajusin vastata: Mulle tulee joku rakkausendorfiinipurkaus salin jälkeen!:D 

Mun tämän hetkinen ohjelma tässä:
Tämä tiistai on mennyt mukavan kiireisesti; aamulla olin taas kaverini maskeerattavana kosmetologikoulu Hymyssä. Myöhemmin lähdin katkarapusalaatti kourassa kohti Tampereen Kaupissa sijaitsevaa UKK-instituuttia jossa kävin kehonkoostumusmittauksessa. Oli mielenkiintoista, ja ennen kaikkea sain hyödyllistä tietoa paria-kolmea seuraavaa kuukautta ajatellen; mitä kehon lihaksistoa kannattaa keskittyä myöhemmin vielä enemmän kehittämään:)

Sain UKK:sta mukaani kolmisen sivua taulukoita ja tekstiä, mutta tässä lyhyt kooste (johon olen tässä vaiheessa erittäin tyytyväinen):
  • Kehon rasvaprosentti 28% -> naisella siis juuri hyvä/sopiva, normaali alkaa siitä n.22%:sta aina sinne about 35%:iin
  • Käsien lihasmassa normaalia keskitasoa mun ikäisten naisten joukossa, jalkojen lihasmassa +1 eli keskitasoa isompi, ja keskivartalossa +2 suhde, eli huomattavasti jo enemmän lihasmassaa siellä:) 
  • Lihasmassaa koko mun painosta (joka oli ruuan jälkeen vaatteet yllä 62,8kg) 42,8 kg:)
  • Rasvan määrä käsissä ja jaloissa 0 eli keskitasoa/normaali, mutta keskivartalon "arvo" -2, eli rasvan määrä varressa vähäisempi;)
Sellaista tänään, voisin sitten treenin edetessä käydä siinä puolen vuoden kuluttua uudestaan samaisessa mittauksessa. Suosittelen kaikille, varsinkin tuo UKK:n tekemä mittaus on aina luotettavammasta päästä, kuntosaleilla hieman huonompia nuo mittausvermeet jos näin voin sanoa;) Jokainen voi mielenkiintoisella tavalla seurata omaa kehitystään, ja mm. tuo rasvaprosentti kertoo itseasiassa enemmän kehosta kuin mikään painoindeksi;) Vaikka ihmisen painoindeksi olisikin normaali, henkilö voi olla lihasmassaltaan pieni, ja rasvaa onkin enemmän. Kun olen itse laihtunut parissa-kolmessa vuodessa sen 30kiloa, on niin hienoa ymmärtää, että olen NORMAALI<3 Ja voimaa kohti mennään;)
Tähän kohtaan latelen hieman ruoka-asiaa... :) 
Sain PT:ltäni omat ohjelmani & ruokavaliosuunnitelmani viime viikonloppuna, joten sunnuntaina halusin vielä jotain hyvääääää. H tekikin meille ruishampparit, josta kuva siis yllä;) Mmmm! Oli niin tajuttoman hyvää!:D Illalla olikin sitten kauppareissun aika, ja ostin hirmuisesti terveellisiä (ruokavaliotani noudattavia) elintarvikkeita; kalaa, kanaa, maksaa, salaattiaineksia ym. LISÄKSI palautusjuomajauhetta, joita en ole aiemmin harrastanut, mutta koska haluan lisää sitä massaa niin kokeillaan nyt sitten:) Plus pähkinöitä vielä iltasnäkseiksi;)

Tänään olen viipottanut tosiaan paikasta toiseen, ja tuntuu, että on vaikeaa ehtiä syömään tarpeeksi USEIN! Voiko olla totta?! Ennen salia olin tänäänkin niin nälkäinen, että menin itsekseni syömään Sokkarin salaattipuolelle...
Päädyin jostain syystä tonnikalasalaattiin, ja otin vielä kastikkeen, jota mun ei pitänyt tehdä, mutta se tuli jotenkin vanhasta muistista pakettiin mukaan. "Proteiinisalaatti" olisi ollut varmasti parempi vaihtoehto, mutta... :) On muuten silloin tällöin niin ihana istahtaa ihan oman itsesi seuraan kahvilan pöydän ääreen ja syödä aivan rauhassa; sitä keskittyy vielä paremmin jokaisen haarukallisen tuomaan makuelämykseen suussa!;P 

Salaattilautasen ääreltä lähdinkin salille, ja kyllä mun lihaksiin SATTUI tuo mulle tehty ohjelma, vaikka sarja näyttää paperilla vielä siltä että "Voi ompa se ihan iisi!" Juu heippa:D Varsinkin noi hitsin kätöset - ei millään pystypunnerruksessa sarjoja loppuun ku jollain surkeella painomäärällä!:D Kehitys tapahtuu silti varmaankin melko nopeasti, joten ei todellakaan lannistuta!:) Kotiin palattuani oli jälleen kova nälkä, ja söin kunnon satsin salaattia, noin 100g riisiä, ja n.150-200g kanaa wokkivihannesten kera.
BTW: tämän päivän päätteeksi oon tässä miettinyt; miten moni bloggaaja jaksaa tehdä & kirjoittaa niin ihania ja inspiroivia postauksia kaiken arjen ja reenin lisäks?! Mä just ja just jaksan pitää enää sohvalla silmiä auki, oon vaan opiskelija, ja SITÄ PAITSI vieläkään en ole saanut aikaiseksi lisätä mitään hienoja KUVIA tänne omaan blogiini, damn it!:D Ehkä mä kehityn vielä bloggaajanakin;)

Luvut + sarjat + toistot = kehitys <- Mun matikkaa;) 
Maanantai + tiistai = huomenna keskiviikko & uusi kaunis päivä
Tsau<3

2 kommenttia:

Miss Ruki Ver kirjoitti...

Hyvältä vaikuttaa :) Tsemppiä!

Paula Koo kirjoitti...

Voi kiitos♥ vielä aloittelija vähän joka saralla!:)