Follow on Bloglovin

sunnuntai 23. maaliskuuta 2014

Fuelfoodia ihan sata-nolla

Heiheihei ja täällä taas:) Se on sunnuntai! Ihan mahtava viikko on nyt takana, oon ollut nimittäinen super-onnellinen joka ikinen päivä. Töiden jälkeen oon ollut salilla, ja pidin muuten nyt sen tankkausviikonlopun! Tarkemmin selostettuna aloitin sen pejantai-iltana, ja tänään oon alottanut aamun jo normaalisti kaurapuurolla. Siispä eilinen meni mässäillessä! Oli niin ihanaa sallia itselleen karkkia ja muita herkkuja pitkästä aikaa!<3 Nyt luulisi hiilarivarastojen olevan täynnä ja tyydytettyinä:D Huomenna menen heti töistä salille testaamaan vaikutuksia;)

Tässä taas H:n kanssa nautimme sunnuntai-illan vapaa-ajasta sohvalla<3 Tulimme hetki sitten kotiin yhdeltä yhteiseltä Porin reissultamme. 

Mitenkäs tämä viikko on yleensä muuten mennyt/kulunut...

Oon valmistautunut joka ilta huolella aina seuraavaan työpäivään koittamalla valmistaa tietenkin suht terveellisiä lounaita eväsrasioihini:) 
Toisin kuin yliopistolle, olen yrittänyt pohtia edellisinä iltoina myös työpukeutumistani. Näissä kuvissa olen melko vihreissä tunnelmissa.
Perjantaina olimme viettämässä iltaa erään H:n kaverin luona. Kuten vas.puoleisesta kuvasta näkyy, olipa taas hahahahauskaa (tylsää?) :D Oikealla taas fiilistelen eilisen päivän lauantaita ja aurinkoista kevätsäätä. Plehat päähän ja menoks hei!;)
Osasinpas ajoittaa tankkauspäivän aivan oikeaan päivään;) Ai että äidit ovat ihania<3

Tänään kun lähdimme puolipäivän aikaan ajamaan kotia kohti, poikkesimme Porin päässä vielä kaupoilla. Tarvitsin kipeästi kevätkengät, ja kyllähän sellaiset löytyivätkin!
Hihi, nämä ovat kyllä jalassa melko söpöt tapaukset:) Hintakaan ei ollut paha, sillä nämä popot ovat kuitenkin aitoa nahkaa. Joten ulkoilma: pliis ole aurinkoinen ja kuiva!
Fuel Food. Olen lukenut kyseisestä kirjasta eri bloggaajien teksteistä, ja nyt päätin sijoittaa siihen itsekin. Ainakin tämän päivän automatkalla kirjaa lukiessani se vaikutti todella hyvältä teokselta; Fuel Food sisältää terveellisiä ja simppeleitä ruoka- ja välipalaohjeita treenaajille, mutta Skyttä on koonnut teokseen lisäksi kaikkea muutakin hyödyllistä; tietoa vitamiineistä, hiilareista, miksi nämä kaikki ovat meille ihmisille tärkeitä jne. Koska rakastan ruuanlaittoa ja erilaisia ruokakirjoja, tämä menee ihan ensimmäisille sijoille kokoelmissani;)

Luin Fuel Foodista senkin, miten hormonitasapaino vaikuttaa paljon omaan kehittymiseen sekä painon putoamiseen. Pt:nikin on maininnut tämän aiheen minulle, ja kokemuksesta tiedän tämän olevan täyttä faktaa. Olen jossain aiemmassa postauksessani jo maininnut, että sairastan PCOS:ää. PCOS on monirakkulaisuusoireyhtymä, ja vaikuttaa ainakin omaan kroppaani ja ulkomuotooni melkoisesti. Eli PCOS:stä kirjoitan seuraavaan postaukseeni kunnon tietopaketin. Sitä odotellessa; vahvaa, tervettä ja energistä tulevaa viikkoa kaikille:)

6 kommenttia:

salla kirjoitti...

Höh, sun blogista on tullu vähän tylsä, vaikka tietenkin osaa ihmisistä varmasti kiinnostaa, mitä syöt.. mutta alusta kun aloitin lukemaan, niin kuvittelin, että tää ois erityylinen semmonen aktiivisemman ihmisen blogi! Ois kiva kuulla tarkemmin sun treenaamisesta ja miten oot sitä ryhmitelly, kun oon samanpitunen ja toistaiseksi lähinnä harrastanut joukkuelajeja, mutta salitouhutkin kiinnostais... :) mikä sun lähtötaso oli kunnossa? entä lihasvoimassa?

Paula Koo kirjoitti...

Moikka! Kiva kun kirjotit palautetta:) Myönnän että en o panostanut blogiin nyt ihan kunnolla kun on uuden työn koulutusvaihe ym:S Ja salireeneissä tosiaan ollu pieni jumitusvaihe. Siks pidin tankkauspäivää ja pt:n pitäisi tässä päivittää mun ohjelmaa tässä josta sitten kyllä kirjottelen;) mä oon lähteny salielämään melko nollista. Siis että aiemmin oonvaan joogaillut ja juossut.. :) Pyrin satsaamaan enemmän reeniasioihin jatkossa:))) ja lihavoimasta siis niin kun kävin ukk mittauksessa niin kiloissa lihasmassa oli 42.8. Rasvaprosentti siinä 28%:ssa. Jos oot saman pitunen nii luultavasti sunkin keho on kuitenkin sen mallinen että lihasmassan kerääntyminen näkyy hyvin;)

salla kirjoitti...

Juu, mulla on ihan erimallinen kroppa kyllä... Enkä muutenkaan ulkonäön vuoksi halua kehittää lihaskuntoani, vaan voiman ja jaksamisen (rankka työ!)

Kannattaa lukea tämä juttu ja miettiä sitten haluaako "uskoa" rasvaprosenttiin... http://www.lily.fi/blogit/fitness-fuhrer/mita-rasvaprosentti-kertoo Sama pätee muihin kehonmittauksiin! :) Onkin hyvä ensin keskittyä peruskunnon kohentamiseen, jotta voi sitten tosissaan alkaa painaa!

Paula Koo kirjoitti...

:) juu totta kai nuo mittaukset on aina suuntaa antavia:) eli ei pidä sokeasti uskoa:) silti uskon ite että rasvaprosenttikin on melkein parempi mitta kuin painoindeksi. Moni kuntoilijahan on sen mukaan selvästi ylipainonen:D Kirjotin toiveesi mukaan nyt mun uudemmasta saliohjelmasta:) eli tosiaan saliharrastuksen aloittelijan reeniä. Jatkossa sit lähen kehittää erikseen käsiä, vatsaa, jalkoja jne. Onko sulla itellä blogia?:)

salla kirjoitti...

No, ei ole blogia! :D Vaatisi ihan liikaa ajallista panostusta ja omaan napaan tuijottelua. Itse oon kahdesti käynyt mittauksessa, kun kerran tilaisuus oli ja tulokset vaihteli huomattavasti. Varmasti pelkästään joku kuukautiskierto vaikuttaa tulokseen! Kyllähän sen löysän lihaksesta silmälläkin erottaa! ;) Tosin tässä puhuu nyt ihminen, joka ei omista edes vaakaa!

Ja kysymykselläni tarkoitin lähinnä sarjojen pituutta/raskautta ja miten ryhmittelet muun liikunnan salin oheen...? Aika henkilökohtaisiahan nämä ovat, joten tuskin kukaan noin tarkkasta raportista hyötyy? Onko pt:llesi ok, että jaat täysin toimivaa ja sovellettavaa saliohjelmaa julkisesti?

Aika nopeasti olet kyllä saanut tuloksia, jos kerran nollasta lähdit! Vau!

Paula Koo kirjoitti...

Pt:ni on hyvä tuttu eli on ok;) ja siis kuten sanoitkin niin tää on just mulle suunniteltu henk.koht.ohjelma niiden kyselykaavakkeiden mukaan jotka pt:lleni täytin:) ja siis kyllähän ne mittaukset herkkiä on. Jos oot esim.syöny ni näyttää heti eri lukemia:D ja sarjojen pituudethan mulla on tossa ohjelmassa. Eli siis yleensä 3 sarjaa, 15-20 toistoa. Painoista riippuu sitten paljon myös mikä teho on.. :) eli mahd.painavat että vika sarja ainakin tuntuis jo raskaalta vääntää loppuu;) en o juuri muuta salin lisäks tehnyt kuin vaan käynyt juoksemassa eli kerran tai kaks per vk:)