Follow on Bloglovin

perjantai 10. tammikuuta 2014

May the long time sun shine upon you:)

Loistakaamme sisältä päin ystävät hyvät! (Okei voiko olla hipimpää toteamusta, oon kyllä humanisti). JOOGA on tämän päivän sanani, joten aion muutamalla rivillä ja merkkijonostolla levittää teille tätä päivän sana -sanomaa! 
Jooga on eräs rakkain käyttämäni "työkalu" notkeampaan ja voimakkaampaan kehoon, mutta myös hyvään oloon ja tasapainoon. Laji on terapiaa kaikin tavoin; eri joogalajit ja -ryhmät painottavat eri asioita, mm. mielenrauhaa, stressittömämpää elämää, tässä hetkessä elämistä; mikään muu ei ikään kuin ole olemassa. Eivät huolet ja suru, ei stressi, eikä edes saman päivän tehtävät. Hot joogassa tehdään aika rankkojakin kehon harjoituksia ja hiki virtaa, hot hot hottia! Jooga on ensimmäinen liikunnan laji, johon olen itse oikeasti jäänyt koukkuun. Jos alkaa kulkea paremman (elämän)kunnon polkua ihan nollapisteestä kuten minä, jooga on oiva vaihtoehto. Se on hidastempoista, pysytään kokoajan samalla matolla, hitaita liikesarjoja tehden, kuitenkin voimaa käyttäen. Kun lihasvoima kehittyy, voi siirtyä joogasta raskaampiin vaihtoehtoihin:) Itse huomasin nopeankin muutoksen Tampereen OmYoga -koulun tunneilla käydessäni. Rakastan joogaa, eniten ehkä juuri sen tuoman mielihyvän vuoksi. Valitettavasti tämän opiskelijan budjetti ei vain juuri nyt riitä joogatunteihin, ne kun ovat melko arvokkaita käydä. Eli rakkaudella muistaen ja parempia taloudellisia päiviä odotellessa: ommmmmmm.

https://www.youtube.com/watch?v=i5tJvY_P9vg

MUTTA ongelmaani on tietenkin ratkaisu! Mähän hankin tänään opiskelijakorttiini oikeuden käydä kevätlukukausi liikkumassa yliopistomme liikuntakeskus Atalpassa Unipoliksessa! Olen käynyt yliopistojumpissa viimeksi aivan ensimmäisen opintovuoden aikana, eli 2007-2008:D Jos on siis opiskelija,(ja kyllä, sitä minä edelleen olen, seitsemättä vuotta...) todella kannattaa käyttää edut hyödyksi; koko kevään rajaton liikuntaoikeus Atalpaan maksoi 40euroa! NELJÄKYMMENTÄ. Ja vaihtoehtojahan jumpista löytyy löytyy. Tästä se lähtee ja summer of 2014, here I come!:D

Ja vielä eräs toinen asia, mikä kannattaa käyttää hyväksi yliopistolla on tuon kyseisen laitoksen ruokalat ja niiden ruoka. Perusasteria opiskelijalta 2,60. Okei olen tietenkin tällaisena "tulevana työtön humanisti" -tyyppinä käynyt yliopistolla syömässä paljonkin, mutta nyt olen löytänyt täysin uuden rakkauden. Salaattibaarin! Miten mä en ole ennen käynyt siellä! Tällä viikolla lounastin siellä kahdesti, toisen kerran tänään. Ja ai että, vaihtoehdot on siellä hyviä! Kasviskeitto, erilaisia salaatteja, leipiä, pippuria ym. mausteita salaatille, plus juomat. 2,60?! Kuinkas paljon olen maksellut jostain Citymarkettien salaattibaarien salaateista?:D Niin. Tällaista söin siis tänään:

Raejuusto-kinkkusalaattia, kasvissosekeitto ja pari pientä sämpylää + vesi. NNNAM ja olin täynnä!
Nyt mun pitää kyllä lopetella, sillä paras & ihanin ystäväni tulee näillä hetkin meille yökylään. Se on tänään tyttöjen ilta, sillä avomies "pistetty pihalle" tekemään omia juttujaan kavereiden kanssa huomiseen saakka;)  Oikein ihanaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille!<3

Ei kommentteja: