Follow on Bloglovin

perjantai 17. tammikuuta 2014

"Friday is my second favourite F word"

Eh eh, ja se o mmoro taas:)

Tänään olen viettänyt rokulipäivää! Paitsi en pinnannut koulusta koska a) yliopistosta ei voi enää pinnata ja b) tänään ei ollut edes luentoja;) Yliopistosta tulikin mieleeni, menen ensi viikolla sellaseen urapaneeliin, jossa voisi mahdollisesti saada jotain vinkkejä oman CV:n parantamiseen etc etc, ja on siellä kirjaston puolella CV -kuvaustakin;) Vois olla ihan kivaa:D

No mutta tästä perjantaipäivästä ja -fiiliksestä! Mä heräsin jo 7 aikaan aamulla, kun mies lähti salille. Mä kun ennen AINA ja kun vaan oli mahdollisuus, jäin kotiin nukkumaan, ja tosiaan vedin niitä "yö"uniani aina reilusti yli puoleenpäivään! Enää en sellaista rutiinia kaipaa; päivä on paljon lyhyempi, ja väsyttää vielä enemmän koska yliväsymys. Kuten olen aiemminkin hehkuttanut, niin olen todella paljon virkeämpi nykyään. Toki mä löffäsin tänään sängyllä silti siihen 10 saakka;) Pidän tänään myös liikunnattoman päivän.

Ahh, ei mihinkään kiire<3
 Vielä en ole ehtinyt ulos luontoon kuvailemaan, syyksihän en pistä omaa "siellä on kylmä" -vikinää, vaan taitaa päivät yhä vaan olla liian lyhyitä... Niin niin;) 

Olin mä tänään silti ulkosallakin! Mä ehdotin tolle muruselleni, josko mentäisiin vähän kaupungeille, mm. syömään ja "vähän shoppailemaan";D Kuinkas kävikään...
TERVEELLISYYDEN HUIPENTUMA.
Siis voi morjee. Minä halusin syömään jotakin terveellistä. Mies taas salin jälkeen oli tietenkin kuin nälkäinen ärrimörrikarhu, joka vaati uhrikseen suuuuuurta hamppariateriaa. Pancho Villaan päädyttiin. Ei hyvä. Tilasin Panchon kanaSALAATIN. Näettekö tuossa edellisessä kuvassa missään vihreää?:D No joo, kyllä ne rouskutettavatkin tuosta löytyivät kun hetken kaivoi. Nyt monta tuntia myöhemmin nälkä ei ole kuitenkaan vieläkään alkanut huutamaan vatsassani lisää kaloreita, joten toisaalta kuvan pläjäys ainakin täytti pitkäksi aikaa, onneksi. Ensi kerralla kyllä päätän ruokamestan! 

Shoppailinkin tosiaan "vähän". Mun oli pakko sijoittaa uusiin sisäliikuntakenkiin, koska edelliset ovat todella kamalat, ja ne olivat olleet minulla käytössä jo yläastevuosilta saakka:D Onneksi Pumalta löytyikin kivat ja pirtsakan oranssit fitness-kengät puoleen hintaan:) Jee!




Tarvitsin ja ostin lisäksi kaikenlaisia hiushärpäkkeitä, sillä en ole vaivautunut (apua tämä nolottaa!) viime HUHTIKUUN jälkeen kampaajan penkkiin! Miksi? Koska kasvatan omaa hiusväriäni, mutta hei kamoon, jotain tasotusta voisi tälle pehkolle tehdä... Joten takkupään sijaan suosin pitää hiuksiani tällä hetkellä melkein jatkuvasti kiinni. Härpäkkeet tuovat edes hieman vaihtelevaa ilmettä:) Hiuspannat ovat myös ihan must -juttu jumpissa, muuten menee etuhiuksien kutrit pitkin hikistä naamaa.

Sukkia! Niin söpöjä SUKKIA:) Indiskasta. Mulla on nykyään kaikki laatikoista löytyvät sukkaset jo ihan reikäsiä ja kamalia. Tämäkin oli tarpeellinen ostos. Plus huivi. Kaikki alesta;) Ja muruni sanoin; on meidän kansalaisten tehtävä joskus vähän ostella kaikkea, että talous lähtisi jälleen kasvuun... Tai jotain tuollaista:D Onneks mulla ei ole valittava bf;)

Dodiih, siinä tän päivän itsensä hemmottelut. Oli piristävää olla oman murun kanssa ihmisten ilmoilla, tosin en tiedä, onko tunne sitten molemminpuolinen... ;)

Haluaako joku vielä lisää kuvia? Nyt niitä tulee, tosin sisätiloista:)

Anoppini toi tulppaaneja:)
Jääkaapin voi tuunata aamua piristäväksi:) Tosin tuo mustataustainen kortti taitaa olla vaan huonoihin tekoihin provosoiva....
Kirjojen kokosuhteet eivät ole ihan normit, sillä kuvakollaasi-muokkauksen yritti suorittaa joku pieni humanisti.

Olen perinyt äidiltäni rakkauden taiteisiin. Tosin hän osaa maalata kuin oikea taiteilija, minä en:( Siinä olen tullut isääni. Mutta rakastan tauluja ja maalauksia! Olen joskus muinoin opiskellut mm. venäläistä taidetta, ja kun Moskovassa vierailin ensimmäistä kertaa mm. Tretjakovin galleriassa, olin ihan kananlihoilla ja haltioissani<3 Kaikki ne maailmankuulut taulut, joita olin nähnyt vain luentomateriaaleissa jne, olivat galleriassa suoraan silmieni edessä. Sellaiset hetket ovat jollain lailla niin kutkuttavia<3 

Tuon vasemmanpuoleisen taulun ostin kesällä 2012 Moskovan Izmailovon torilta eräältä naiselta, joka kertoi tyttärensä opiskelevan taidetta ja maalausta yliopistossa, ja hän siis myi tyttärensä tekemiä töitä eräässä Izmailovon kojussa. Taulu on minusta persoonallinen ja kaunis<3

Lisäksi rakastan lukemista, mikäli vain käsissäni on tarpeeksi hyvä ja koukuttava kirja. Oikealla näette muutamia lähiaikoina lukemiani suosikkeja. Ja kyllä, muumitkin siitä löytyvät! Muumikirjat ovat mielestäni itseasiassa enemmän (lapsenmielisille) aikuisille suunnattuja, ja rakastan muumeissa mm. heidän huolettomuuttaan elämää kohtaan. Jännityksellisiä hetkiä voi taas vapaaehtoisesti itse etsiä, ja ilman niitä elämämme olisi ehkä tylsääkin;)

" - Se oli ihan oikea kulo! kertoi Muumipeikko. -Ihan tupakkamaan takana.
Sammal kyti, ja äiti arveli, että kipinä oli lentänyt savupiipusta...
Isä ryntäsi pystyyn korituolista, hänet valtasi hetkessä valtava toimintatarmo.
Hänen hattunsa vieri portaita alas. 
- Se on jo sammutettu, Muumipeikko huusi hänen peräänsä. -Me sammutimme
sen heti, ei sinun tarvitse olla huolissasi. 
Isä pysähtyi äkkiä ja tunsi kuumuuden tukahduttavana kurkussaan:
- Ja te sammutitte sen ilman minua, hän sanoi.
- Miksei kukaan kutsunut minua?! Te annoitte minun nukkua eikä
kukaan hiiskunut mitään!"

Kaiken lisäksi, muumimamma haluaa ehdottaa majakkaan muuttoa, koska "siellä on ihanaa ja vaivalloista". Näihin sanoihin, tämä "mamma" menee itsekin vaivalloisesti imuroimaan kotimme puhtoiseksi, ja parin tunnin päästä nautimme murun kanssa saunasta ja perjantai-illan yhdessäolosta. Mihinkään ei ole kiire. Voi perjantai<3




Ei kommentteja: