Follow on Bloglovin

keskiviikko 22. tammikuuta 2014

Жизнь красивая, давайте мы её любим

Elämä on kaunista, rakastakaamme sitä. 

Oon tänään ihan täynnä rakkautta<3 Ollut jotenkin tosi hyvä päivä, paitsi tää oli jo toinen päivä putkeen pitkään aikaan, kun en mennyt salille, en jumpalle, enkä juoksemaan. Mua vaan viluttaa:D Tässä mä taas istun sohvalla, mies jumppaa tossa lattialla. HAH.

Tosta kuvasta tuli hirveä into taas hommailla tyhjiä tauluja ja maalaustarvikkeita, joskus oon ollu ihan suht hyvä maalari. Vaikka kuten jo aiemmin oon todennut: en yhtä lahjakas ja taitava kuin äitini.

Räpsäsin aamullakin ulkona bussia odotellessa kuvaa hetkestä, jonka halusin kahlita bittimuisteihini. Ihan vaatimattomasti luurillani näpsin pari kuvaa, samalla kun mies totesi vaihteeksi tutun toteamisen: "hmph, humanisti". 

Lumihiutaleet lisätty muokkauksena:)
Oli pakko lisätä tohon joku tokaisukin, lainaus toki verkon informaatiotulva -maailmasta. Mä voisin alkaa myös kaiken muun nykyisten intohimojeni lisäksi opetella kunnolla kaikkia kuvamuokkausohjelmia. Mä olen kuitenkin luova, ja haluan päästää sen piirteen itsessäni valloilleen! How ever, kaikkea muutakin ON...

Tänään lähdin sinne CV -kuvaukseen. Olo oli kuin muinoin koulukuvissa. Samalta näytti myös lopputulos:D Niitä kuvia odotellessa... Jos kuvaajat vain valkkaavat jonkun oikeasti edustuskelpoisenkin otoksen tästä pärstästä, lupaan laittaa siitä tänne jonkun...minikokoisen kuvan?:D Katsotaan! Nyt haluan puhua tästä onnellisuudesta, ja jakaa tätä tunnetta teillekin!:)

Isäni serkku toimii sellasena elämäntapavalmentajana, ja on esiintynyt jopa monessa eri tv -ohjelmassa, radio-ohjelmassa, naistenlehdissä jne. Anyway, mä voisin ottaa sukulaisnaisesta oppia ja ihan listata tänne kaikkia niitä asioita, joista olen kiitollinen & onnellinen elämässäni. Kokeilkaa tekin! Tämä on itselleni ihka ensimmäinen tällainen "luettelo", joten otan siitä kaikki irti, ja lisään pienetkin ilot;)

Onnea on...
  • rakkaus
  • vastarakkaus; olet toiselle koko maailma, aina se ensimmäinen
  • ystävät. olen "luonut" oman elämäni eri kaupungissa viimeisen 7 vuoden sisällä. entisessä kotikaupungssani minulla ei oikeastaan enää vuosiin ole ollut ystäviä, sillä mm.lapsuudenkaverit jäivät kaikki vaikeina yläaste-vuosina. ei niistä sen enempää, mutta nykyään omistan alle kymmenisen ystävää, mutta jokainen heistä on yli kymmenen kaverin veroinen <3 
  • kilpikonna -vauva, joka on sinusta täysin riippuvainen, kuin avuton ihmislapsi
  • sisarusten välinen ystävyys
  • sisarusten perheet
  • oma perhe (vanhemmat, isovanhemmat)
  • puhdas, kylmä kraanavesi
  • lämmin ja puhdas suihku (vrt.esim.monet suihkutilat, joissa olen ollut Venäjällä)
  • puhdas vessa, mihin uskaltaa istua...
  • monipuolinen ruoka
  • työnteko
  • akateeminen koulutus; vaikka joskus on tuntunut olevansa vain "tuleva työtön humanistiopiskelija", tiedän paljon, mitä muut eivät. Olen ylpeä saavutuksistani.
  • itsenäisyys, rohkeus
  • oma iloinen ja omituinen persoonani, olen erilainen. Olen erityinen.
  • suunnitella kotiin jotain uutta ja pientä hyllykköä, mihin sijoitella kivasti näkyviin parhaat DVD -kokoelmat;P
  • saada nautinto jostain ostoksesta, jonka eteen olet tehnyt työtäkin, että vihdoin saat sen omaksesi. Liika raha tekee ihmisestä ahneen siksi, koska mikään ei tuota enää tyydytystä.
  • liikuntakyky! saan juosta kun haluan, voin kuvitella lähteväni lentoon pyörätiellä niin kuin lentokone kiitoradalla! taivun jooga-asanoihin, joihin en tiennyt ihmisen edes kykenevän. 
  • kun avomies tuo kukkia; ele on kaunis, ja rakastan kukkia 
  • vanhat valokuvat  
  • puhelinkeskustelu kotiporukoille 
  • postikortti ulkomailta
Apua, näitähän tulisi mieleen vaikka millä mitalla! Let's face it: on onni syntyä Suomeen ja asua Suomessa, olla suomalainen. Vaikka kaipaan jälleen katselemaan maailmaa sen ihmeellisiin kolkkiin, vaikka kaipaan matkustavani junassa, joka muistuttaa enemmänkin minikokoista keskitysleiriä kuin kymmenten ihmisten yhteistä hyttiä, ja jossa saat nukkua reissureppu tyynynä jottei sitä varastettaisi, kaipaan noita kokemiani seikkailuja. I want more. Vaikka kymmenien jugoslaavimiesten silmäparit olisivat tuijottaneet joka askeltani pyyhe päällä kun olen ollut menossa hostellissa (ainoana naisasukkaana) yhteissuihkutiloihin iltapesuille...vaikka joka ikinen erikoinen, ahdistava, jopa vaarallinen tilanne, jonka olen kokenut vain tietynlaisena elämänkokemuksena, millaista moni ei näe eikä koe. Tiedän, että olen rohkea nainen. Olen silti iki-onnellinen, että Suomessa koen turvallisuuden tunteen joka päivä. Tänne on aina hyvä palata. Kotiin. Nukkumaan. Eiku tä?! Nyt meni ohi aiheen. Olen väsynyt. Meen kyllä oikeastikin nyt petiin. Toivottavasti itsekin keksitte omasta elämästänne enemmän plussia, kuin miinuksia. Öitä ihmiset ihanaiset:)

P.S.

"You and I
Brought together by the heart
Your story
My story
Bound togehter by the heart
Your path
My path
directed by the heart
Our thing.
Together is good."

Kalevala -korun runo. Korun sain kesällä syntymäpäivälahjaksi rakkaalta mieheltäni, kun tulin juhannukseksi Venäjältä käymään Suomessa<3 SeKIN oli onnen päivä. Kaunis päivä:')

Ei kommentteja: