Follow on Bloglovin

tiistai 29. syyskuuta 2015

Syö, liiku, nuku, nauti.

Syksy<3 

Olenkin täällä jo aiemmin kertonut, että tää syksy on ollut ihan mun syksy ehkä ensimmäistä kertaa ikinä. Nyt vasta tajuan, miten kesällä vaan harmitti sateiset ilmat, ja aina oli tunne että jotain pitäisi tehdä ja mieluiten ulkona - onhan kesä! 

Syksyllä saa kietoutua lämpimiin (uusiin) neuleisiin, polttaa kynttilöitä, nauttia pimeistä illoista jolloin unikin maittaa aikaisemmin eli ihmisten aikoihin. (Huomaatteko, oon niin romantikko!:D) Jotenkin silti samalla myös sosiaalinen elämä vilkastuu kun kaikki lähipiirissä eivät ole jatkuvasti lomailemassa:D Mulla on tää syksy täynnä ohjelmaa ja ehkä parasta on jotenkin kaiken inspiraation huima kasvu jota oon tuntenut lähiviikkoina<3 Oon jälleen löytänyt muusani piirtämiseen, lukemiseen, ja ah, leipomiseen. Omput, marjat, sienet - kaikki meidän parhaat ystävämme ovat taas täällä!:)
Voi kun nää mun aikaansaannokset ovat nyt esteettisestä kauneudestaan, mitä ne ainakin Lunni leipoo -blogin mallin mukaan voisivat olla, todella kaukana:D Pahoittelut siis jenkkipannareiden lopullisesta raiskauksesta noin ulkoisesti, mutta täytyy todeta maun olevan erinomainen<3 Ei edes maailman sokeri-jauhopitoisimpia plättysiä maailmassa, joten Maku -lehden pannareiden ohjetta vaan googlettelemaan. Mulla ei ollut kaapeissani yhtään vaahterasiirappia, mutta vähän sokeria pinnalle + marjoja, niin johan kelpas oikein makiasti;) 

Oon joutunut myös, jotain negatiivista ajatellen, luopumaan parin viimeisen viikon ajaksi mun salitreeneistä:( En edes viitsi alkaa valittamaan ja luetteloimaan mun loputonta kipu- ja tuskalistaa, kunhan totean ainoastaan; koska/voi endometrioosi:( Jopa juokseminen on ollut lähes mahdotonta suorittamista, mutta silti oon vaan mennyt ja nauttinut tän syksyn ihanista aurinkoisista ilmoista. Jossain kohtaa jo pelkäsin vähän kotivaa'an kohtaamista, koska, you know, tää ylitsepursuava leipomis(syömis-)himo plus salitauko... Olen kuitenkin merkkaillut aina kalenteriini kaikki kesän ja kuluvan syksyn liikuntakerrat, ja tulokset laskiessani luvut olivatkin yllättävät;
  • kesäkuu; 15 liikuntakertaa
  • heinäkuu; 15 liikuntakertaa
  • elokuu; 12 liikuntakertaa
  • syyskuu; 21 liikuntakertaa (tämän päivän tuleva sali mukaanlukien)
Eli ei voi muuta sanoa kuin vau miten hyvä suoritus. Ainakin omasta mielestäni, mulle. Viisitoistakin on jo suurinpiirtein joka toinen päivä. No okei, syyskuuhun sisältyy jonkin verran myös rauhallisempaa joogaa, mutta joinain päivinä oon mennyt kahdestikin lenkille. Ja kun viimein uskaltauduin hiljattain vaa'alle, eihän se paino ollut lähelläkään kuuttakymmentä:D Mutta - läski se vaan tosin on lihasta kevyempää - joten ehkä kroppani muotoilu on saanut pientä kolausta kun en oo niin timmissä kunnossa mitä keväällä, mutta en jaksa siitäkään enää välittää. Ehkä mulla vaan on niin hyvä olo kaikinpuolin noin muuten, että ulkoiset asiat eivät enää tässä lähemmäs kolmenkympin iässä enää niin rassaa;) Hyvinvointi ennen kaikkea<3 Kaikkea jännää on tulossa meidän elämässä lähiaikoina ja aion nauttia kaikesta täysillä. 
 
Leppoisaa ja aurinkoista tiistaita & viikkoa kaikille, sitä se todella hei on;)

Ei kommentteja: